۱۳۸۶ دی ۵, چهارشنبه

دوست داشتین کامپیوترتون چه سخت افزاری داشت ؟

گاهی وقت که دیگه اینترنت تموم میشه! و چیزی پیدا نمیکنی که خودت رو باهاش سرگرم کنی، میتونی کمی بلندپروازی! بکنی ... سایت هایی هستن که میتونی قطعات کامپیوتری رو ببینی و با هم مقایسه کنی (از نظر قیمت و قدرت و ...)، یکی از نسخه های ایرانیش این سایت «رایان صبا» هست. البته این رو بگم که قیمت هایی که توی اینترنت (کلا چه توی این سایت و سایت های دیگه) هست از قیمت های خرید حضوری کمی گرونتر هستند. این سایت رو هم برای این معرفی کردم که خودم پارسال دوتا قطعه ازشون خریدم، یدونه کارت گرافیک و یه هارد 80 که البته الان اون کامپیوتر دیگه مال من نیست  

خب من به این سایت رفتم تا یه خرید فرضی انجام بدم، خب توی خرید فرضی پول هم واقعی نیست دیگه، پس من هم مشکلی از نظر بودجه ندارم  

سمت چپ سایت چیزهایی که به درد یه کامپیوتر میخوره رو نوشته، من هم از همون بالا شروع میکنم، میام پایین تا یه کامپیوتر فرضی برای خودم ببندم !!! (اصطلاح بازاری!!) :

CPU 
Intel Core 2 Quad Q6700 - 2.66GHz 
نمی دونم چرا اصلا آب من با این AMD توی یه جوب نمیره (از اول هم ازش خوشم نمیومد!)
قیمت این CPU ناقابل 570 هزار تومن (بعضی ها میگن با این پول میشه 2 تا کامیپوتر خرید! )

Mainboard
GIGABYTE - X38-DQ6
مشخصات جالبی داره : دوتا رم از نوع DDR2 میخوره (یه مدل بالاتر هم داشت که DDR3 میخوره که هنوز زیادی گرونه)، دوتا جای کارت PCI-Ex برای گرافیک داره، خروجی صدا (8 کاناله!!؟!) داره، کارت شبکه (دیگه عادی شده) و از همه مهمتر CPU بالا باید بهش بخوره ، قیمت 350 هزار تومن !!

Memory
GEIL- Dual Channel 4GB - 800-2x2GB
زیاد از این 800 و 1066 سر در نمیارم ولی فکر کنم این یه کمی مشکل داشته باشه، هر چند که ویندوز بیشتر از 3.3 گیگابایت رو نمیشناسه، ولی خیلی خوبه (پول هم فرضی!)، قیمت 320 هزار تومن

HardDisk
به نظر شما روی این سیستم چه هاردی خوبه ؟، من دوتا میخوام ببندم فقط زیاد مطمئن نیست کارم درست باشه :
1. یه هارد دیسک SEAGATE - SCSI - 73 GB که 15 هزار دور در دقیقه میزنه، از این ها معمولا برای سرورها استفاده میکنن، من میخوام روی این هارد فقط سیستم عامل و دم و دستگاهش باشه، قیمتش هم ناقابل 275 هزار تومن
2. یدونه هارد دیسک Hitachi-SATA 2 - 1 TB که 1 ترابایت !!!! ظرفیت داره و 32 مگ هم بافر و همچنین از SATA2 هم پشتیبانی میکنه، قیمتش فقط 365 هزار تومن !!!

جالبه نه ؟! خب ادامه :

کارت گرافیک 
ASUS - EN8800GTX
مشخصاتش : 768مگ حافظه از نوع DDR3 ، یه چیزهایی هم در مورد سرعت پردازش و اینا هست که باطناً!!! مهمه ولی ظاهرا برای کسی مهم نیست (ما هم که پول فرضی اومدیم خرید) قیمت این کارت هم فقط 660 هزار تومن هست

Optical Drive
NEC AD-7173S - SATA
یه مدل هم از Pioneer بود که از این گرونتر بود ولی از رابط IDE استفاده میکرد، منم این رو انتخاب کردم، این از SATA استفاده میکنه که هم جدیدتر هست هم انتقال اطلاعات سرعتش بیشتره ولی انگار از لحاظ سرعت نوشتن و فرمت ها با هم فرق ندارن (راستی فکر نکردین که این CD-Rom هست ؟ CD-Rom هم داره به تاریخ می پیونده!)، قیمتش هم 42 هزار تومن، ارزونه ؟

Modem
PLANET ADW-4302
مودم ADSL که 4 تا خروجی LAN و تجهیزات بیسیم هم داره (برای گوشی و لپتاب (که ندارم)) شاید لازم بشه، در ضمن روتر هم (که) داره!، قیمتش 128 هزار تومن

L1900J Monitor
LG - 19" - L1900J
این قسمت خیلی خیلی جالبه، بعضا کشته هم داده، این مانیتور خیلی قشنگه (اگه پول هاتون واقعی بود حتما این رو بخرید!)، قیمت 390 هزار تومن   (!!!!)

صفحه کلید
Logitech - G15 Gaming Keyboard
چراغ پس زمینه هم داره و یه چیز کامل هست، کلا !(قیمت 95 هزار تومن!!!)

Logitech g5 Mouse
Logitech - G5 Laser Mouse
این همون موس جالب Logiteck هست، قیمت 76 هزار تومن (میگن بعضی ها با این پول CPU میخرن)


Case رو هم خودتون انتخاب کنید (از این 30 تومنی ها نخرین ها!)، فقط حتما یه Power (منبع تغذیه) پرقدرت، یعنی بالای 500W بخرین. بقیه تشکیلات هم به اختیار خودتون

روی این سیستم هم فقط و فقط Microsft Windows Vista Ultimate X64 رو نصب میکنید وبس !

در آخر هم این مشخصات سیستم خودم :

CPU: Intel Pentium D 3.0 GHz - Dual Core - 4MB Cache
Mainboard: I don't know
Memory: 1GB Kingston
HardDisk: 160GB
VGA: GeForce 7100GS - 256~512mb
CD/DVD : NEC DVD-RW
Modem: D-Link 322T
Monitor : LG F700B
Keyboard: Farassoo 8900
Mouse: Farassoo 1330

(در ضمن آرزو بر جوانان عیب نیست، میگن اینو! )

۳ نظر:

IT زیر خط گفت...

یادت باشه همیشه گرونترین بهترین نیست ;)

Mohammad R. گفت...

@IT زیر خط :
درسته ! ولی این ها جواب میدن !

ققنوس گفت...

با عرض سلام

راستش در زمینه قیمت کامپیوتر و قطعات در ایران اطلاعی ندارم ولی بنظر من این ها که شما فرموده اید خیلی گران هستند. نمی دانم شاید هم نباشند!؟

موفق و خوش و سالم باشید